loading...
پایگاه اینترنتی حقوق دانشگاه آزاد اسلامی بهشهر
دادپژوه بازدید : 888 جمعه 26 اسفند 1390 نظرات (0)

بسم الله الرحمن الرحیم

نشانه های ظهور منجی(1)


عربستان که مرجع کشورهای اسلامی است و کعبه ( خانهء خدا ) و پیکر آخرین پیامبر جهان حضرت محمد صل الله علیه وآل وسلم و چند تن از آل محمد ع در این کشور واقع شده است اکنون در تغییر و تحولات کاملا بی سابقه و مبهم است . مرگ ولی عهد عربستان سلطان بن عبدالعزیز که جانشین ملک عبدالله بن عبدالعزیز بود آینده ی عربستان را کاملا نامشخص کرده است . همچنین بیماری پادشاه کنونی عربستان که او را کاملا زمین گیر کرده است از مرگ وی را خبر می دهد . این در صورتی است که با مرگ ملک عبدالله پادشاه کنونی ، جانشینی وجود نخواهد داشت و باید از میان شاهزاده ها پادشاه بعدی مشخص شود که تعداد شاهزاده ها بسیار زیاد است و مسلما هیچکدام از آنها برای از دست دادن پادشاهی عقب نشینی نخواهد کرد . نکته ی قابل ذکر اینجاست که در زمان تشیع جنازه ی ولی عهد عربستان دو شاهزاده با یکدیگر درگیر شدند و گفته می شود درگیری آنها به خاطر مسائل سیاسی ( شاید اختلاف نظر در جانشینی ) بوده است .

پیامبر ص در حدیثی می فرمایند : در آخرالزمان در حجاز مردی به حکومت می رسد که نام حیوان دارد . پس از او مردی به حکومت می رسد که نام عبدالله دارد . هرکس سه بار خبر مرگ عبدالله را به من بدهد من سه بار مژده ی ظهور به او میدهم . پس از مرگ عبدالله در حجاز حکومت های چند ماهه و چند روزه می رسد .   ( یعنی حکومت دائمی تشکیل نمی شود )

این روایت کاملا با زمان کنونی مطابقت دارد : قبل از عبدالله کنونی در عربستان شخصی حاکم بود به نام فهد بن عبدالعزیز که برادر ملک عبدالله است . از جمله : فَهَد به معنی حیوان درنده خو و یوزپلنگ هم ترجمه شده است .

قانون کنونی عربستان چنین است که سلطنت از برادر به برادر می رسد نه از پدر به پسر . برادران فهد که حدود پنجاه نفر بوده اند همگی فوت شده اند و یک نفر دیگر مانده است که آن هم ملک عبدالله کنونی است . در قانون اساسی عربستان تعریف نشده است که اگر برادری نبود چه کسی به حکومت برسد و مثل اینکه پادشاه بعدی به وسیله ی شورا انتخاب می شود . پس آینده ی عربستان نامشخص است و حاکمی از پیش تعیین شده وجود ندارد . زیرا همه ی برادران فهد فوت شده اند به جز امیر عبدالله بن عبدالعزیز که هم اکنون پادشاه عربستان است .

امام صادق ع فرموده اند :

 آنگاه كه مرگ عبد الله فرا رسد، مردم در جانشینى او نسبت به هیچكس به توافق نمى رسند و این جریان تا ظهور حضرت صاحب الامر همچنان ادامه مى یابد ، عمر سلطنت هاى چندین ساله بسر آمده ، نوبت به پادشاهى چند ماهه و چند روزه فرا می رسد .

ابو بصیر می گوید که پرسیدم : آیا این وضع به طول می انجامد .

امام صادق ع می فرماید : هرگز

و این درگیرى بعد از كشته شدن این پادشاه (عبدالله ) منجر به كشمكش بین قبیله هاى حجاز مى شود

 ( منبع : بحار 52 ص 210 و 240 )

در روایتی دیگر خوانده ام که سران حجاز چهل روز مرگ پادشاه را پنهان می کنند .

 

به امید اینکه روایات نقل شده مربوط به همین زمان کنونی باشد و

منجی آخرالزمان در همین زمان ظهور کند و شاهد حکومت جهانی

و عادلانه و اسلامی حضرت مهدی عج باشیم .

دادپژوه بازدید : 736 پنجشنبه 11 اسفند 1390 نظرات (0)

بسمه تعالی


مسئولیت عامل استخدامی

نویسنده:استاد محسن رضایی/کارشناس ارشد جزا

معمولاً مسئله« تعدد اسباب» در قلمرو مسؤلیت ناشی از وقایع  حقوقی به میان آمده و بر مبنای آن تلاش می شود تا از میان اسباب متعددی که موجب بروز یک خسارت می شوند، آن سببی که سزاوار تحمل چنین مسؤلیتی است، شناسایی گردد.

در همین راستا ، نظریات گوناگونی نیز از سوی اندیشمندان اسلامی و لائیک ارائه شده است که نوشتار حاضر، ضمن تبیین مختصری از این دیدگاهها ، راه حلی که برای گره گشایی از این فروبستگی، مناسب به نظر می رسد ، تحت عنوان «مسؤلیت عامل به خد مت گیرنده»  پیش رو می گذارد .

در آغاز شایسته است نکاتی چند که می توان از آن به عنوان پیش فرض های بنیادین، جهت ر سیدن به راه حل مناسب یاد کرد تذکر داده شود تا در ارزیابی بعدی نظریات نیز کار ساز افتد:

1- «تقصیر» واصرار فراوانی که نویسندگان در بهره گیری از آن ، در زمینه  مسؤلیت مدنی دارند، با وجود قاعده«علی الید ماأخذت حتی تؤدیه»و هم وابستگی «مسؤلیت مدنی» به «عنصر مادی» ودو مفهوم «اتلاف » و «تسبیب» نه تنها کمکی به فهم قاعده مناسب در این زمینه نمی کند بلکه به جهت ابهامی که در مفهوم آن وجود دارد، بر پیچیدگی مسئله می افزاید.

زیرا ،از "قاعده ید" ، حرمت تصرف غیر مجاز در اموال دیگران (خواه به عمد خواه به سهو)- به طور کلی - برداشت میشود؛ تردیدی هم در این نیست که ایراد خسارات بر اموال، نمونه واضحی از «تصرف غیر مجاز» است که در حدیث «لا ضرر »و «لایحل مال امرءالا بطیب نفسه»(نقل از محقق داماد.قواعد فقه . ج 1 . بخش مدنی . صفحه 215 ) از آن نهی شده است. حال ، با این وجود آنجا که از دراز دستی کسی، قلمرو مالکیت مادی و معنوی دیگری نقض و دارایی او خدشه بر می دا رد ، چه حاجت به تمسک به مفهوم غریب «تقصیر» وجود دارد. مگر اینکه ،« تقصیر » را به معنای همین فراروی مادی و دست درازی به حریم مالکیت دیگران بگیریم که چنین مراد و مقصودی هم با همان تکیه بر کیفیت رکن مادی حادثه حاصل میشود و ما را از تکلف بیهوده بی نیاز می کند .


دادپژوه بازدید : 32657 یکشنبه 16 بهمن 1390 نظرات (20)

نحوه انتخاب سردفتر اسناد رسمي:
با توجه به نيازمنديهاي هر محل، سازمان ثبت اسناد و املاك كشور با توجه به شرايط مقرر در قانون دفاتر اسناد رسمي مصوب 1354 اقدام به پذيرش سردفتر اسناد رسمي مي‌نمايد.

نكات مهم آزمون سردفتري اسناد رسمي:

علاوه بر شرايط عمومي كه در زمان اعلام آگهي ثبت نام از طرف ثبت اسناد و املاك كشور مشخص مي‌شود، طبق ماده 6 قانون دفاتر اسناد رسمي مصوب 25/4/1354 اشخاص زير را مي­توان به سردفتري

دفترخانه اسناد رسمي تعيين نمود:

1) اشخاصي كه داراي ليسانس حقوق در رشته قضايي يا منقول از دانشكده الهيات باشند.

2) كساني كه داراي دو سال سابقه خدمت قضايي يا وكالت پايه يك دادگستري باشند.

3) ساير كارشناسي­ها به شرط داشتن سه سال سابقه دفترياري

4) اشخاصي كه از مراجع مسلم، داراي تصديق اجتهاد طبق آيين‌نامه‌اي كه به تصويب وزارت دادگستري مي‌رسد باشند.

5) دفترياراني كه داراي گواهي قبولي امتحان مخصوص سردفتري و دفترياري موضوع شق سوم ماده 10 قانون دفاتر اسناد رسمي مصوب 1316 باشند به شرط داشتن پنج سال سابقه دفترياري

6) دفترياراني كه داراي ديپلم كامل متوسطه باشند به شرط داشتن هفت سال سابقه دفترياري اول.

7) دفترياران اول كه در تاريخ تصويب اين قانون شاغل بوده و 15 سال سابقه دفترياري اول اعم از تناوب و يا مستمر داشته باشند.

8) سن سردفتران اسناد رسمي در بدو اشتغال نبايد از 24 سال كمتر و از 50 سال بيشتر باشد.

منبع

دادپژوه بازدید : 1102 سه شنبه 06 دی 1390 نظرات (0)
از کسانیکه از من مـتنفرند سپاسگزارم
 آنها مرا قوی تر می کنند
 
 از کسانیکه مرا دوست دارند سپاسگزارم
 آنان قلب مرا بزرگ تر می کنند
 
 از کسانیکه مرا ترک می کنند سپاسگزارم
 آنان به من می آموزند که هیچ چیز تا ابد ماندنی نیست
 
 از کسانیکه با من می مانند سپاسگزارم
 آنان به من معنای دوستی واقعی را نشان می دهند
دادپژوه بازدید : 2383 دوشنبه 05 دی 1390 نظرات (0)

باسمه تعالی

قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایران در نظر دارد به منظور تأمین نیروی قضایی خود، طبق تبصره بند ب ماده 211 قانون برنامه پنج ساله پنجم توسعه کشور از محل موافقت شماره 100/1981/9000مورخ 27/1/1390 ریاست محترم قوه قضائیه، تعداد 500 نفر از برادران واجد شرایط را از طریق برگزاری آزمون کتبی و مصاحبه ­های تخصصی و گزینش بصورت رسمی آزمایشی به شرح ذیل استخدام نماید.(به ادامه مطلب رجوع فرمایید)

تعداد صفحات : 14

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • پیوندهای روزانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 66
  • کل نظرات : 39
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 62
  • آی پی امروز : 16
  • آی پی دیروز : 9
  • بازدید امروز : 33
  • باردید دیروز : 13
  • گوگل امروز : 3
  • گوگل دیروز : 2
  • بازدید هفته : 125
  • بازدید ماه : 1,801
  • بازدید سال : 10,266
  • بازدید کلی : 438,580
  • کدهای اختصاصی