loading...
پایگاه اینترنتی حقوق دانشگاه آزاد اسلامی بهشهر
دادپژوه بازدید : 593 جمعه 14 شهریور 1393 نظرات (4)


به نام خدا



واگذاری


 شایسته است نخست به سبب درگذشت استاد گرانمایه و فقیدمان مرحوم دکتر کاتوزیان عرض تسلیتی خدمت جامعه حقوق ایران اسلامی داشته باشم.

نخستین روزهای دادآموزی این حقیر بود که راه اندازی فضایی مجازی جهت همبستگی بیشتر علمی هم قطاران ذهنم را مشغول ساخت لذا حقیر بر آن شدم تا فضایی اینگونه جهت گردهم آیی  - به تعبیر استاد مسلم و گرانقدر جناب استاد رضایی-  دادپژوهان عزیز به لطف حضرت حق (جل وعظمه شانه) ایجاد نمایم . روزها و ماه ها سپری می شد و حقیر بی وقفه مشغول ترویج این حرکت شایسته و همچنان مواجه با کم لطفی همرهان می شدم !

اما غرض ،

 

دیگر زمان آن رسیده که عَلم را به دست دادپژوهی  نونفس و با انگیزه بسپارم و امید بدان داشته باشم که به لطف الله تعالی آنچه در نیت داشتم به منصه ظهور برساند.ان شاءالله تعالی. لذا از تمامی دادپژوهان و دوستان با دغدغه مشغول به تحصیل در دانشگاه واحد بهشهر دعوت به عمل می آورم  اعلام آمادگی فرمایند تا حقیر کلید و سکان این پایگاه را بدان جناب بسپارم و با یاری حضرت حق به مقصود اصلی برسانند.ان شاءالله.

دادپژوهان عزیز میتوانند از طریق نظرات این پایگاه و یا با شماره گیری تلفن 09117520292 به حقیر اعلام آمادگی فرمایند.

سپاس فراوان



دادپژوه بازدید : 1442 پنجشنبه 26 بهمن 1391 نظرات (0)

چگونه برای کارشناسی ارشد برنامه ریزی کنیم؟
از دستش ندید!حتما بخونید.

این سوالی است که معمولا دانشجویان ترم 5 به بعد مکررا می پرسند. در پاسخ باید بگویم من برای برنامه ریزیها کوتاه مدت مثلا ظرف 3 ماه یا چهار ماه و غیره مطلب خاصی بلد نیستم. این کار رو واگذار می کنم به همان موسسات آموزشی که پول کلان می گیرند و معجزه می کنند و دانشجویان را در کنکور قبول می کنند. اما برای برنامه ریزیهای بلند مدت حداقل 6 ماه تا یکسال می شود برنامه ای طراحی کرد که احتمال قبول شدن در کنکور با رتبه خوب بسیار بالا برود. باز هم تاکید می کنم قبولی هیچ کس را تضمین نمی کنم.

قدم اول:

آنچه از مطالعه مطالب مربوط به روشهای مطالعه و غیره یاد گرفته ام و تجربه اندکی که در این زمینه دارم بدست می آید که اولین چیزی که برای قبول شدن در آزمون لازم است داشتن یک حس اعتماد به نفس و احساس توانستن البته به لطف خدا می باشد. به نظر کلیه روانشناسان کسانی که از همون ابتدا اعقتاد دارند که درس می خوانند ولی قبول نمی شوند، مطمئن باشند که قبول نمی شوند. بنابراین خیلی مهم است که درس بخوانیم و امید داشته باشیم که انشاء الله قبول می شویم. این قدم اول.

قدم دوم:

یک برنامه ریزی دقیق برای مطالعه لازم است. برای این کار باید از میزان دقیق فرصتی که داریم مطلع باشیم. دقیقا چند ساعت فرصت مطالعه دارید؟ باید این مطلب را دقیق دقیق مشخص کنید. برای دست یافتن به این امر باید از روی حوصله بشینیم و فکر کنیم و حساب و کتاب کنیم که در هر هفته دقیقا چند ساعت می توانید به مطالعه فقط برای کارشناسی ارشد نه برای پایان ترم یا امتحان دیگر، وقت بگذارید. این ساعات بسته به نوع دانشجویان فرق می کند. بعضیها کارمندند فرصت کمتری دارند. بعضیها خانه دارند کمتر فرصت دارند. بعضیها تبنلند کم فرصت دارند و بعضی ها هم که 24 ساعت بیکار و وقت اضافه زیاد دارند. اما داشتن وقت اضافه به معنای قبول شدن نیست و نداشتن وقت به معنای قبول نشدن نیست. بستگی به این دارد که چگونه از فرصت اندک خود استفاده کنیم.

بنابراین باید ساعات دقیق را تعیین کرد. چگونه؟ یک جدول تهیه کنید مثل این جدول


ساعات شبانه روز

شنبه

یکشنبه

دوشنبه

سه شبنه

چهارشنبه

پنج شنبه

جمعه

1

خواب







2

خواب







3

خواب







4

خواب







5

خواب







6

مطالعه







7

صبحانه







8

کلاس درس







9

کلاس درس







10

کلاس درس







11

کلاس درس







12

ناهار







13

استراحت







14

استراحت







15

کلاس درس







16

کلاس درس







17

مطالعه







18

تفریح مثلا







19

تلویزیون مثلا







20

نماز و شام مثلا







21

مطالعه







22

مطالعه







23

مطالعه







24

مطالعه







سپس همانند روز شنبه تعیین کنید که چه ساعاتی را واقعا می توانید به مطالعه اختصاص دهید. وقتی کل هفته را اینجور تعیین کردید دقیقا مشخص می شود که شما در هفته چند ساعت فرصت فقط مطالعه برای کارشناسی ارشد دارید. فرض کنید بطور متوسط هر روز 4 ساعت فرصت مطالعه داشته باشید که در هفته می شود 28 ساعت. در ماه می شود حدود 120 ساعت. در 6 ماه می شود حدود 700 ساعت. در یکسال می شود حدود 1400 ساعت. لذا کسی که یکسال روزی 4 ساعت مطالعه کند می تواند 1400 ساعت مطالعه داشته باشد.

قدم سوم:

در این مرحله باید کلیه کتابها و جزواتی که میخواهیم مطالعه کنیم را از اساتید معتبر و کارشناس در آن رشته بپرسیم سپس تهیه کرده و مجموع صفحات آنها را جمع بزنیم. مثلا ممکن است حدود 10 کتاب را مجبور باشید مطالعه کنید. هر کتاب را بطور متوسط 300 صفحه بگیرید. میشود مجموعا 3000 صفحه. بنابراین شما 3000 صفحه مطلب را در 6 ماه یا یکسال باید بخوانید. اگر شش ماه فرصت داشته باشید باید هر ساعت از ساعات مطالعه که طبق جدول بالا تهیه کردید، حدود 5 صفحه بخوانید یعنی در 700 ساعت در طول شش ماه می شود 3500 صفحه خواند. حتی برای اینکه وقت بیشتری برای روزهای آخر ذخیره کنیم باید این مقدار را اندکی حدود 20 درصد بیشتر کنید. مثلا اگر قرار است هر ساعت 5 صفحه بخوانید برای خودتان هر ساعت 6 صفحه رادر نظر بگیرید. این بخاطر این است که در صورت مواجه شدن با برخی مشکلات غیر مترقبه و فورس ماژور مثل فوت کردن، از بین رفتن، غرق شدن یا هر مشکلی از این قبیل، آخر سر وقت کم نیاریم و از قبل آنها را جبران کرده باشیم. لذا با این تفاصیل اگر قرار باشد هر ساعت مطالعه 6 صفحه بخوانیم (البته این 6 صفحه با احتساب جلد کتاب و صفحات سفید و بدون مطلب و عکس وغیره هست) در هر روز می شود بطور متوسط 24 صفحه. بنابراین دانشجوی مورد نظر ما که روزی 4 ساعت بیشتر فرصت نداشت، باید حداقل 24 صفحه از آن 10 کتاب را بخواند در مجموع نه از هر کتاب 24 صفحه از کل آنها 24 صفحه. نحوه خوانده باید اینگونه باشد. اول یکبار کامل می خوانیم تا آخر بدون اینکه وقت تلف کنیم. بعدا بر می گردیم بطور دقیق تر می خوانیم به گونه ای که فرص می کنیم معلم هستیم و می خواهیم از متن 24 صفحه سوال امتحانی طرح کنیم. وقتی مطالعه کردیم ضمن مطالعه به هر مطلب مهمی که رسیدیم روی آن ماژیک فسفری ترجیحا رنگ فسفری و نارنجی نه قرمز یا صورتی پررنگ که چشم ما را اذیت کند می کشیم. بعدا همان مطلب را به صورت سوال و جواب در یک دفتر مخصوص می نویسم. یعنی این 24 صفحه را باید اینقدر دقیق بخوانید. قبول دارم یه مقدار طول میکشه ولی در پایان خواهید دید چه اتفاق جالبی افتاده. تمام کتاب 300 صفحه ای که شاید 15 روز وقت شما را گرفته خوانده اید در حداکثر 40 صفحه خلاصه می شود و شما می توانید از این بعد هر دو روز یکبار آنرا دور کنید.

وقتی این برنامه را اجرا کردید یعنی روزی مثلا 24 صفحه درس خواندید در 4 ماه می شود 2800 صفحه یعنی شما تقریبا کل کتابها را خلاصه برداری کرده اید و حدود 10 تا دفتر 40 صفحه ای دارید. حالا هر 20 روز یکبار می توانید این 10 دفتر را دور کنید حداقل. در این بین من مطمئن هستم فرصتهای اضافی زیاد پیدا خواهید کرد. این فرصتها را می توانید از خودتان آزمون بگیرید مثلا نمونه سوالهای کارشناسی ارشد سالهای قبل را حل کنید. مثلا قوانین مربتط با درسها را مطالعه کنید. یا هر مطلبی که احساس می کنید ممکن است به نفع شما تمام شود.

نمی دانم یک حساب سر انگشتی کردید یا نه، این برنامه برای کسی است که فقط روزی 4 ساعت می خواهد درس بخواند آنهم فقط 6 ماه فرصت دارد حال اگر کسی روزی 5 ساعت درس بخواند و یکسال فرصت داشته باشد چه می شود؟ می شود 1800 ساعت مطالعه. تقسیم بر 3000 صفحه مطلب می شود حدودا هر ساعت 2 صفحه یعنی هر روز 10 صفحه. دیدید چقدر درس خواندن تکلیف آسانی است؟ با روزی 10 صفحه مطالعه می شود 10 کتاب 300 صفجه ای را در یکسال بطور کامل خلاصه برداری کرد. فقط و فقط کاری کنید که هیچگاه از برنامه خودتان عقب نیافتید. واگر افتادید حتما همان روز بعد جبران کنید. تکالیف وقتی انباشته می شوند سنگین می شوند. خوب دوستان و اما قدم بعدی یعنی:

قدم چهارم:

قدم چهار انجام یکسری کارهایی است که اثبات شده در موفقیت تاثیر غیرقابل انکار دارد. از همه مهمتر حفظ ارتباط با خداست. در این میان بیشترین چیزی که می تواند خدا را راضی کند جلب رضایت پدر و مادر است هر جور که باشند حتی دیکتاتور. بارها و بارها افراد مختلف تجربه کرده و گزارش داده اند. انجام واجبات هم مثل نماز تاثیر شگرفی دارد در ریلکس شدن ذهن جهت مطالعه و فراگیری بهتر. بطور خلاصه انجام امور معنوی.

در ضمن یکسری دستورالعملهای روانشناسی نیز لازم است. مثلا گفتم همیشه امیدوار باشید به آینده که قبول می شوید. مثلا توی ذهنتون خودتون را پشت میز کلاس درس کارشناسی ارشد دانشگاه مورد علاقه خود بپندارید. چون هر قدر به خداوند حسن ظن داشته باشیم و به او امیدوار باشیم به همان میزان احتمال موفقیتمان بیشتر است.

هیچگاه از این عبارات مزخرف استفاده نکنید:

من که قبول نمیشم. من که می دونم مردوم میشم. اصلا خر ما از کرگی دمی نداشت. هر چی سنگه مال پای لنگه. باید پول داشت. باید پارتی داشت. تو این مملکت کی میتونه درس بخونه. برو بابا مدرک که بگیری باید بذاری در کوزه آبشو بخوری. تو که دکترا گرفتی چی شدی که من ارشد بگیرم و  از این جور اعتقادات مزخرف هرگز به خود راه ندهید. چرا که قبلا هم گفته ام اگر اعقتاد براین دارید که موفق می شوید یاشکست می خورید در هر دو صورت حق با شماست. اعتقادات فکری آدم سرنوشت آدم را می سازد.

خوب فعلا فکرکنم کافی باشه باز هم اگر مطلب جدیدی به ذهنم رسید به آخر همین مقاله اضافه خواهم کرد.

موفق باشید انشاء الله همه شما را در بالاترین پله نردبان موفقیت ببینم. ولی بدانیم که موفقیت فقط کنکور نیست. «موفقیت توفیق بندگی خداست». (استاد سیدمجتبی حورایی)

منبع
دادپژوه بازدید : 1048 پنجشنبه 11 آبان 1391 نظرات (0)
منابع مطالعاتی آزمون کارشناسی ارشد حقوق91
منبع


رديف
عنوان كتاب
مؤلف/ مترجم
ناشر
1 حقوق جزای اختصاصی  1 (جرایم علیه اشخاص) دکتر حسین میرمحمد صادقی
2 حقوق جزای اختصاصی 2 ( جرایم علیه اموال و مالکیت) دکتر حسین میرمحمد صادفی
3 حقوق جزای اختصاصی 3 (جرایم علیه  امنیت و آسایش عمومی) دکتر حسین میرمحمدصادقی
4 قانون مجازا اسلامی (نموداری چتر دانش)
آراء سبز
آیین دادرسی کیفری
رديف
عنوان كتاب
مؤلف/ مترجم
ناشر
1 قانون آیین دادرسی کیفری (نموداری چتر دانش)
آراء سبز
2 قانون اصلاح  قانون تشکیل دادگاههای عمومی و انقلاب مصوب 1381 (نموداری چتر دانش)
آراء سبز
3 آیین دادرسی کیفری دکتر خالقی شهر دانش
4 آیین دادرسی کیفری جلد 1 و 2 دکتر محمد  آشوری ارشاد اسلامی
5 کمک آزمون آیین دادرسی کیفری (چتر دانش) مهدی صیادی آراء سبز
حقوق بین الملل خصوصی
رديف
عنوان كتاب
مؤلف/ مترجم
ناشر
1 حقوق بین الملل خصوصی دکتر محمد نصیری آگاه
2 قوق  بین الملل خصوصی (تعارض قوانین) دکتر نجادعلی الماسی میزان
3 مجموعه نکات مهم و کلیدی و نموداری حقوق بین الملل خصوصی محمود رمضانی بهنامی
4 نکات مهم و جامع حقوق بین الملل خصوصی 1 و 2 دکتر صادقی زیازی بهینه
حقوق بین الملل عمومی
رديف
عنوان كتاب
مؤلف/ مترجم
ناشر
1 حقوق بین الملل عمومی دکتر محمد رضا ضیایی بیگدلی گنج دانش
2 بایسته های حقوق بین الملل عمومی دکتر رضا موسی زاده میزان
3 حقوق سازمانهای بین المللی دکتر رضا موسی زاه میزان
4 جزوه حقوق بین الملل عمومی 1 و 2 دکتر ابراهیم بیگ زاده دانشگاه شهید بهشتی
5 حقوق سازمانهای بین المللی دکتر سید داوود آقایی عدالت
حقوق اساسی
رديف
عنوان كتاب
مؤلف/ مترجم
ناشر
1 حقوق اساسی (دو جلدی) دکتر سید محمد هاشمی میزان
2 بایسته های حقوق اساسی دکتر ابوالفضل قاضی میزان
3 مجموعه آزمونهای حقوق اساسی به همراه درسنامه جامع و نکات مهم محمود رمضانی عدالت
متون حقوقی
رديف
عنوان كتاب
مؤلف/ مترجم
ناشر
1 نکات مهم  Law Text محمود رمضانی عدالت
2 مجموعه آزمونهای متون حقوقی محمود رمضانی بهنامی
3 متون حقوقی بین المللی همراه با  درسنامه و تست محمود رمضانی آراء سبز
4 ترجمه تحت اللفظی و روان A Level and as level law محمود رمضانی آراء سبز
متون فقه
رديف
عنوان كتاب
مؤلف/ مترجم
ناشر
1 مباجث حقوقی شرح لمعه به همراه ترجمه  آن دکتر اسدالله لطفی مجد
2 متن تحریر الروضه به همراه ترجمه (فقه استدلالی سید مهدی دادمرزی) سید مهدی دادمرزی سمت
3 شرح لمعه دکتر علی شیروانی دارالفکر
4 لمعه دمشقیه دکتر علی شیروانی داراالفکر
5 متون فقه (نموداری) مهدی صیادی آراء سبز
حقوق مدنی
رديف
عنوان كتاب
مؤلف/ مترجم
ناشر
1 قانون مدنی در نظم حقوقی کنونی دکتر ناصر کاتوزیان میزان
2 وقایع حقوقی دکتر ناصر کاتوزیان به نشر
3 اعمال حقوقی دکتر ناصر کاتوزیان به نشر
4 درسهایی از عقود معین 1 و 2 دکتر ناصر کاتوزیان گنج دانش
5 قوائد عمومی قراردادها 1 دکتر صفایی
6 مختصر حقوق خانواده دکتر صفایی
7 ارث دکتر مهدی شهیدی سمت
آیین دادرسی مدنی
رديف
عنوان كتاب
مؤلف/ مترجم
ناشر
1 دوره آیین دادرسی مدنی 3 جلد دکتر شمس دراک
2 قانون آیین دادرسی مدنی (نموداری چتر دانش)
آراء سبز
حقوق جزای عمومی
رديف
عنوان كتاب
مؤلف/ مترجم
ناشر
1 زمینه حقوق جزای عمومی دکتر رضا نوربهار گنج دانش
2 حقوق جزای عمومی 2 جلد دکتر محمد علی اردبیلی میزان
3 کمک آزمون حقوق جزای عمومی مهدی صیادی آراء سبز
حقوق اداری
رديف
عنوان كتاب
مؤلف/ مترجم
ناشر
1 حقوق اداری دکتر عبدالحمید ابوالحمد توس
2 حقوق اداری دکتر منوچهر مؤتمنی سمت
3 حقوق اداری دکتر رضا موسی زاده میزان
حقوق تجارت
رديف عنوان كتاب مؤلف/ مترجم ناشر
1 حقوق تجارت 5 جلد دکتر ربیعا اسکینی سمت
2 قانون تجارت در نظم کنونی دکتر محمد دمیرچیلی میثاق عدالت
3 قانون تجارت (نموداری چتر دانش)
آراءسبز
4 حقوق اسناد تجاری دکتر کورش کاویانی میزان
5 حقوق شرکتهای تجاری دکتر کورش کاویانی

میزان

دادپژوه بازدید : 754 یکشنبه 09 مهر 1391 نظرات (1)


به نام خدای مهربون


سلام بانو...


سلام ریحانه...

سلام کسی که فرستاده خدا گل کوچک من صدات میزد...

یه زمانایی بود که باباها شماها رو دوستنداشتن!

یه وقتایی بود که باباها از وجود شما شرمنده بودن!

انقدی که زنده زنده تو ی خاک میذاشتنتون!!!

انوقتا بود که خدا خیلی از باباها نا راحت میشد...

تا اینکه یه روز یه آقای مهربونو که به راست گفتن مشهور بود برگزید...

اون آقائه خیلی به شما احترام میذاشت

به باباهاتون میگفت انقد شماهارو اذیت نکنن

میگفتش که اصن فک نکنید که دخترای گلتون از پسرا کمترن

میگفت(( رحمت خدا بر پدرى كه داراى دخترانى است. دختران، با بركت و دوست داشتنى‏اند و پسران، مژده آورند. دختران باقيات الصالحات اند.))

میگفتش که ((دختران ، دلسوز ، مددكار و بابركت‏اند . هر كس يك دختر داشته باشد ، خداوند ، او را پوششى از دوزخ قرار مى‏دهد و هر كس دو دختر داشته باشد ، به خاطر آن وارد بهشت مى‏شود و هر كس سه دختر يا مانند آن خواهر داشته باشد ، جهاد و صدقه از او برداشته مى‏شود .

))

میگفتش آخه باباها،دخترا به این خوبی ، چرا انقد اذیتشون میکنین؟!

بعدش باباها که حرف رسول خدا صلوات الله علیه براشون مهم بود،به حرفش گوش دادن و دیگه شما ها رو اذیت نکردن،باهاتون مهربون شدن و شما رو دوست داشتن...

گذشت و گذشت تا یخورده شما ها بزرگ شدید

پسرا هم بزرگ و بزرگ شدن...

بعضی از پسرای بد که شیطون گولشون زده بود حرفای خدا که فرموده بود ((به مردان با ايمان بگو ديده فرو نهند و پاكدامنى ورزند كه اين براى آنان پاكيزه‏تر است زيرا خدا به آنچه مى‏كنند آگاه است

سوره مبارکه نور آیه 30))فراموش کردن ...

فراموش کردن و بازهم خدای مهربونو ناراحت کردن!

چون داشتن به عزت کسایی که انقد دوسشون داره توهین میکردن!

چون داشتن قداستشونواز بین میبردن
چون خدا نمیخواستن این گلهای خشبو وسیله ی عیاشی مردای بد و هرز بشن

برای همین خدای مهربون به حضرت محمد که درود خدا بر او و خونوادش باد فرمود((ى پیامبر! به همسران و دخترانت و زنان مؤمنان بگو: «جلباب ها (= روسرى هاى بلند) خود را بر خویش فرو افکنند، این کار براى این که شناخته شوند و مورد آزار قرار نگیرند بهتر است; و (اگر تاکنون خطا و کوتاهى از آنها سر زده توبه کنند) خداوندهمواره آمرزنده و رحیم است».سوره مبارکه احزاب آیه 59))

حالا گذشت و گذشت و گذشت و گذشت...

رسیدیم به زمان خودمون

رسیدیم به جایی که همه چیزو فراموش کردیم!

خدای مهربون نخواست شما ها آلوده ی نگاه های کثیف بشین

خواست شما ها رو دیگران بخاطر درّ وجودتون دوسداشته باشن

حالا خودتون نمیخواید؟

باشه اشکال نداره،خوب نخواید

بذارید همه بهتون نگاه کنن

بذارید همه لذت ببرن

اصن بذارید بذارنتون تو ویترین تا ازتون پول در بیارن

هیچ اشکال نداره

فقط بدونید که دیگه کسی شماها رو اینجوری دوست نداره

شماها میشید یه عروسک که وظیفه داره مردا رو سیر کنه

شما اینو دوسدارین؟

باشه...

راحت باشین.



دادپژوه بازدید : 660 سه شنبه 04 مهر 1391 نظرات (0)
هیهات...
چقدر دور شده ایم از آنچه زمانی شعارمان بود بر سر برتری...
که ان اکرمکم عند الله اتقیکم هما نا گرامی ترین شما نزد خدا با تقوا ترین شماست.
روزگاری شده است که
روی زیبا...
...
چشم شهلا...
ابروان کمند...
قدّ چون سرو...
و...
نماد کرامت شده است!
نماد برتری شده است!
ای انسانها...
به راستی چرا دور افتاده ایم؟
این بود هدف از خلق مان؟
این بود هدف از زیستن؟
آمده ایم تا بنده گی کنیم...
آمده ایم تا انسان باشیم...
آمده ایم تا همدیگر را دوست داشته باشیم.
نهایت آرزوی جوان همسر برگزیدن یک مه رو
نهایت آرزوی میانسال سیر کردن اهل خانه اش
و نهایت آرزوی یک کهنسال...
آری اوهم هنوز به فکر سیر کردنست!!!!

این بود انسانیت؟

خدایمان را گم کرده ایم!!!
اگر گم نمیکردیم این بر سرمان نمیآمد!!

پولدار ، پولدارتر میشود و فقیر،فقیرتر...

ایکاش میفهمیدیم که معنی رفاه چیست.
ایکاش میفهمیدیم که هرچه داریم امانتست.
و ایکاش در امانتمان خیانت نمیکردیم!!!

بفهـــــــم...!

گرانترین وسیله تو را مرفه نمیسازد...

آسایش آن نیست که تو می انگاری...
خودروی چند میلیونی
منزل چند میلیاردی
وسایل بی نظیر ...

بفهـــــم...!

چشمت را سیر کن

بخل نورز

همه چیز را برا خود نخواه

ایکاش چون علی نخل میکاشتی و صرف فقرایش میکردی

نه صرف امیال بی انتهایت.

بفهـــــــم...!

آرامش نخواهی یافت
تا...

خدایت را بیابی

تا...

عامل به دستوراتش باشی

و...

امیدوار به وعده هایش.

آری ای نفس

بفهـــــم...

دادپژوه بازدید : 851 یکشنبه 12 شهریور 1391 نظرات (0)

بررسي جايگاه زن در لايحه حمايت خانواده

يك وكيل دادگستري گفت: تعيين ۱۱۰ سكه مهريه براي زن به اين معنا نيست كه زن نمي‌تواند مازاد بيشتر از ۱۱۰ سكه را وصول كند، بلكه به اين معني است كه مازاد بر ۱۱۰ سكه قابليت اعمال ماده ماده ۲ محكوميت‌هاي مالي را ندارد.

 هوشنگ پوربابايي در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، درباره لايحه حمايت خانواده اظهار كرد: لايحه حمايت خانواده هم از لحاظ شرعي و هم از لحاظ عرفي بايد بر مبناي تحكيم مباني خانواده استوار باشد تا بتواند از خانواده حمايت كند. اين موضوع نه تنها در شريعت ذكر شده و بلكه در مقدمه قانون اساسي نيز صراحتا اشاره شده است.

 وي ادامه داد: اما اگر نگاه‌ها به اين لايحه نگاه‌هاي مردانه‌اي يا فمنيستي باشد، اشتباه است زيرا ما بايد در نظر بگيريم يك زن يا يك مرد با تمام حقوق مساوي زندگي مشتركشان را شروع مي‌كنند تا مباني خانواده را حفظ كنند.

به ادامه مطلب رجوع فرمایید..

دادپژوه بازدید : 1054 پنجشنبه 28 اردیبهشت 1391 نظرات (0)

باسمه تعالی

چكيده

در مورد احوال شخصيه افراد، در حقوق بين الملل خصوصي كشورها دو راه حلّ متفاوت پيش بيني شده است.

در پاره‏اي از كشورها قاعده پذيرفته شده آن است كه احوال شخصيه افراد اصولاً تابع قانون دولت متبوع آنهاست و در برخي ديگر از كشورها قاعده اعمال قانون اقامتگاه نسبت به احوال شخصيه افراد مورد قبول واقع شده است.

تعارض چند قانون ملي، در دادگاههاي كشورهايي مطرح مي‏شود كه احوال شخصيه افراد را تابع قانون ملّي (يا قانون دولت متبوع شخص) مي‏دانند، همچنان كه مسأله تعارض تابعيت‏ها نيز كه حلّ آن مقدم بر حلّ مسأله تعارض چند قانون ملّي است، در دادگاههاي چنين كشورهايي قابل طرح است. تأثير تابعيت در ازدواج و تأثير ازدواج در تابعيت نيز در كشورهايي مطرح مي‏شود كه احوال شخصيه افراد تابع قانون دولت متبوع آنهاست. حقوق موضوعه ايران احوال شخصيه افراد را تابع قانون دولت متبوع آنها قرار داده است. در اين مقاله كه زير عنوان «تعارض چند قانون ملّي در مورد ازدواج و طلاق» سامان يافته علل به وجود آمدن تعارض بين چند قانون ملّي، مورد بررسي قرار گرفته و راه حلّ تعارضها نيز ارائه گرديده است.

دادپژوه بازدید : 1141 چهارشنبه 16 فروردین 1391 نظرات (0)

به نام خالق بی همتا

السلام عليک يا فاطمه الزهرا سلام الله عليها

 

مادرم تقدیم توباد...



شهر پيغمبر پر از بيداد شد .....آسمان لبريز از فرياد شد

نخل ها بر سينه و سر مي زدند .....طائران عرش پرپر مي زدند

چشم جبريل (ع) امين مبهوت بود.....غرق ماتم عالم لاهوت بود

کينه توزي را عجب آموختند.....قلب مادر را به طفلش دوختند

آن در و ديوار گلگون گشت ، واي.....فرق حيدر(ع) غرق در خون گشت ، واي

ضرب سيلي ديده اي را تار کرد .....مجتبي (ع) با زهرِ آن افطار کرد

باغلاف تيغ ، بازويي شکست.....شمر، روي سينه مولا نشست

روي مه را ،جوهر نيلي زدند.....دختري در کربلا سيلي زدند

درب بيت وحي را افروختند.....خيمه اهل حرم را سوختند

از دل زهرا(س) برون شد بوي عود.....بوي ياس و آتش و اسپند و دود

ميخ در ، پهلوي محسن را دريد.....تير شد ، بر حنجر اصغر رسيد

تيغ را قنفذ به عالم تاب داد.....دست عباس (ع) علي(ع) در شط فتاد

بس نيام و تيغ در رقص آمدند.....بوسه بر پهــــلو و بر بازو زدند

 

 

***

 

 

کيست زهرا (س) ؟ آسماني در سجود.....بوسه دستاس بر دستي کبـــــــــــود

عاديان زين سو و آن سو آمدند .....بند بر دستان دست حــق زدند

دست حق (ع) در بيعت زنجيــر شد.....شير حق (ع) بين دو صد خنزير شد

گنبد نيلي ، گريبـــــــــــــان چاک زد.....عصمت حق (س) را عدو بر خاک زد

فاطمه (س) يعني زدن در کوچه ها.....مـــــــــادري را پيش چشم بچه ها

چشم عالم لب لب از الماس شد.....خاک يثرب مست بوي يــاس شد

عالمي خاموش و بي مهتاب گشت.....ارغـــوان رخ ، ماه عالمتــــاب گشت

عرش حق هم زين جفا در هوش شد.....ذوالفقار مرتضي (ع) بيهـــــــــوش شد

***

کيست زهرا(س) ؟ يکَه يار مرتضي(ع).....هم زِرِه هم ذوالفقـــــــــار مرتضي (ع)

آه زهرا (س) ، نعره هاي حيدر (ع) است.....ني که دختر ، مادر پيغمبــــــر (ص) است

روضه رضوان به زيــــــــــر پاي اوست.....سينه غم چاک ، از غم هاي اوست

چشم عين الله (ع) گريان امشب است.....بعد از اين ام ابيها ، زينـــب (س) است

گفت حيدر (ع) اي تمام جان من .....طفل و بازويت بلاگــــــــردان من


قــامتم را اي وجودت قائـــمه.....کلَِميني کلَِميني فاطمه (س)

فاطمه (س) چشمان خود را باز کرد.....با نگه روي علي (ع) را ناز کرد

دست حيدر (ع) را گرفت آن نازنين.....گفت اي مولا (ع) اميرالمومنين (ع)

هرچه گويي من اطاعت مي کنم.....غم مخور ، خود با تو بيعت مي کنم

فاطمه (س) گردد بلاگردان تو.....هستي زهرا (س) فداي جان تو

گرچه مي داني تو نيت هاي من.....ياعلي (ع)بشنو وصيت هاي من

غسل ده ، من را به زير پيرهن.....صبر کن در بستن بند کفن

اي اميرالمومنينم ، بوتراب (ع).....جاي من شب ، پيش طفلانم بخواب

جان فدايت ، اي پناه عالمين.....جان تو ، جان حسن (ع) ، جان حسين (ع)

ياعلي (ع) پيش حسينم (ع) وقت خواب.....جاي زهرا (س) کاسه بگذار آب

چادري پنهان درون خانه کن .....جاي من موهاي زينب (س) شانه کن

جان زهرايت (س) ،علي (ع) جان ،جاي من.....بوسه بر چشمان فرزندم (ع) بزن

 

***

 

 

 

ياعلي (ع) شب بر سر قبرم بمان.....هل اتي ! بر کوثرت ياسين بخوان

گفت و گفت و ديدگان بر هم گذاشت.....هل اتي (ع) را غرق در ماتم گذاشت

چاره ساز عالمي بيچاره شد.....کوثر و دخَان ،ز قران پاره شد

ياس گلگون علي (ع) چون جان سپرد.....ني که زهرا (س)، بل علي (ع) افتاد و مرد

شاپرکهاييم و خاکستر شديم.....واي مردم ،واي ، بي مادر شديم

جاي سيلي تا ابد بر روي ماست.....تا قيامت ميخ در پهلوي ماست

ردَ خون سينه ات بر جاده است.....خاک چادر ،مُهر هر سجاده است

آه مادر، کودکانت خسته اند.....چشم بر دست کبودت بسته اند

اي که "عجَِل " گفتي و مرگت رسيد.....عجَِلي گو تا فرج آيد پديد

 

 

((علی لیاقی))

 

مولایم مهدی،شهادت مادرمان را تسلیت میگویم.

دادپژوه بازدید : 888 جمعه 26 اسفند 1390 نظرات (0)

بسم الله الرحمن الرحیم

نشانه های ظهور منجی(1)


عربستان که مرجع کشورهای اسلامی است و کعبه ( خانهء خدا ) و پیکر آخرین پیامبر جهان حضرت محمد صل الله علیه وآل وسلم و چند تن از آل محمد ع در این کشور واقع شده است اکنون در تغییر و تحولات کاملا بی سابقه و مبهم است . مرگ ولی عهد عربستان سلطان بن عبدالعزیز که جانشین ملک عبدالله بن عبدالعزیز بود آینده ی عربستان را کاملا نامشخص کرده است . همچنین بیماری پادشاه کنونی عربستان که او را کاملا زمین گیر کرده است از مرگ وی را خبر می دهد . این در صورتی است که با مرگ ملک عبدالله پادشاه کنونی ، جانشینی وجود نخواهد داشت و باید از میان شاهزاده ها پادشاه بعدی مشخص شود که تعداد شاهزاده ها بسیار زیاد است و مسلما هیچکدام از آنها برای از دست دادن پادشاهی عقب نشینی نخواهد کرد . نکته ی قابل ذکر اینجاست که در زمان تشیع جنازه ی ولی عهد عربستان دو شاهزاده با یکدیگر درگیر شدند و گفته می شود درگیری آنها به خاطر مسائل سیاسی ( شاید اختلاف نظر در جانشینی ) بوده است .

پیامبر ص در حدیثی می فرمایند : در آخرالزمان در حجاز مردی به حکومت می رسد که نام حیوان دارد . پس از او مردی به حکومت می رسد که نام عبدالله دارد . هرکس سه بار خبر مرگ عبدالله را به من بدهد من سه بار مژده ی ظهور به او میدهم . پس از مرگ عبدالله در حجاز حکومت های چند ماهه و چند روزه می رسد .   ( یعنی حکومت دائمی تشکیل نمی شود )

این روایت کاملا با زمان کنونی مطابقت دارد : قبل از عبدالله کنونی در عربستان شخصی حاکم بود به نام فهد بن عبدالعزیز که برادر ملک عبدالله است . از جمله : فَهَد به معنی حیوان درنده خو و یوزپلنگ هم ترجمه شده است .

قانون کنونی عربستان چنین است که سلطنت از برادر به برادر می رسد نه از پدر به پسر . برادران فهد که حدود پنجاه نفر بوده اند همگی فوت شده اند و یک نفر دیگر مانده است که آن هم ملک عبدالله کنونی است . در قانون اساسی عربستان تعریف نشده است که اگر برادری نبود چه کسی به حکومت برسد و مثل اینکه پادشاه بعدی به وسیله ی شورا انتخاب می شود . پس آینده ی عربستان نامشخص است و حاکمی از پیش تعیین شده وجود ندارد . زیرا همه ی برادران فهد فوت شده اند به جز امیر عبدالله بن عبدالعزیز که هم اکنون پادشاه عربستان است .

امام صادق ع فرموده اند :

 آنگاه كه مرگ عبد الله فرا رسد، مردم در جانشینى او نسبت به هیچكس به توافق نمى رسند و این جریان تا ظهور حضرت صاحب الامر همچنان ادامه مى یابد ، عمر سلطنت هاى چندین ساله بسر آمده ، نوبت به پادشاهى چند ماهه و چند روزه فرا می رسد .

ابو بصیر می گوید که پرسیدم : آیا این وضع به طول می انجامد .

امام صادق ع می فرماید : هرگز

و این درگیرى بعد از كشته شدن این پادشاه (عبدالله ) منجر به كشمكش بین قبیله هاى حجاز مى شود

 ( منبع : بحار 52 ص 210 و 240 )

در روایتی دیگر خوانده ام که سران حجاز چهل روز مرگ پادشاه را پنهان می کنند .

 

به امید اینکه روایات نقل شده مربوط به همین زمان کنونی باشد و

منجی آخرالزمان در همین زمان ظهور کند و شاهد حکومت جهانی

و عادلانه و اسلامی حضرت مهدی عج باشیم .

دادپژوه بازدید : 736 پنجشنبه 11 اسفند 1390 نظرات (0)

بسمه تعالی


مسئولیت عامل استخدامی

نویسنده:استاد محسن رضایی/کارشناس ارشد جزا

معمولاً مسئله« تعدد اسباب» در قلمرو مسؤلیت ناشی از وقایع  حقوقی به میان آمده و بر مبنای آن تلاش می شود تا از میان اسباب متعددی که موجب بروز یک خسارت می شوند، آن سببی که سزاوار تحمل چنین مسؤلیتی است، شناسایی گردد.

در همین راستا ، نظریات گوناگونی نیز از سوی اندیشمندان اسلامی و لائیک ارائه شده است که نوشتار حاضر، ضمن تبیین مختصری از این دیدگاهها ، راه حلی که برای گره گشایی از این فروبستگی، مناسب به نظر می رسد ، تحت عنوان «مسؤلیت عامل به خد مت گیرنده»  پیش رو می گذارد .

در آغاز شایسته است نکاتی چند که می توان از آن به عنوان پیش فرض های بنیادین، جهت ر سیدن به راه حل مناسب یاد کرد تذکر داده شود تا در ارزیابی بعدی نظریات نیز کار ساز افتد:

1- «تقصیر» واصرار فراوانی که نویسندگان در بهره گیری از آن ، در زمینه  مسؤلیت مدنی دارند، با وجود قاعده«علی الید ماأخذت حتی تؤدیه»و هم وابستگی «مسؤلیت مدنی» به «عنصر مادی» ودو مفهوم «اتلاف » و «تسبیب» نه تنها کمکی به فهم قاعده مناسب در این زمینه نمی کند بلکه به جهت ابهامی که در مفهوم آن وجود دارد، بر پیچیدگی مسئله می افزاید.

زیرا ،از "قاعده ید" ، حرمت تصرف غیر مجاز در اموال دیگران (خواه به عمد خواه به سهو)- به طور کلی - برداشت میشود؛ تردیدی هم در این نیست که ایراد خسارات بر اموال، نمونه واضحی از «تصرف غیر مجاز» است که در حدیث «لا ضرر »و «لایحل مال امرءالا بطیب نفسه»(نقل از محقق داماد.قواعد فقه . ج 1 . بخش مدنی . صفحه 215 ) از آن نهی شده است. حال ، با این وجود آنجا که از دراز دستی کسی، قلمرو مالکیت مادی و معنوی دیگری نقض و دارایی او خدشه بر می دا رد ، چه حاجت به تمسک به مفهوم غریب «تقصیر» وجود دارد. مگر اینکه ،« تقصیر » را به معنای همین فراروی مادی و دست درازی به حریم مالکیت دیگران بگیریم که چنین مراد و مقصودی هم با همان تکیه بر کیفیت رکن مادی حادثه حاصل میشود و ما را از تکلف بیهوده بی نیاز می کند .


دادپژوه بازدید : 32657 یکشنبه 16 بهمن 1390 نظرات (20)

نحوه انتخاب سردفتر اسناد رسمي:
با توجه به نيازمنديهاي هر محل، سازمان ثبت اسناد و املاك كشور با توجه به شرايط مقرر در قانون دفاتر اسناد رسمي مصوب 1354 اقدام به پذيرش سردفتر اسناد رسمي مي‌نمايد.

نكات مهم آزمون سردفتري اسناد رسمي:

علاوه بر شرايط عمومي كه در زمان اعلام آگهي ثبت نام از طرف ثبت اسناد و املاك كشور مشخص مي‌شود، طبق ماده 6 قانون دفاتر اسناد رسمي مصوب 25/4/1354 اشخاص زير را مي­توان به سردفتري

دفترخانه اسناد رسمي تعيين نمود:

1) اشخاصي كه داراي ليسانس حقوق در رشته قضايي يا منقول از دانشكده الهيات باشند.

2) كساني كه داراي دو سال سابقه خدمت قضايي يا وكالت پايه يك دادگستري باشند.

3) ساير كارشناسي­ها به شرط داشتن سه سال سابقه دفترياري

4) اشخاصي كه از مراجع مسلم، داراي تصديق اجتهاد طبق آيين‌نامه‌اي كه به تصويب وزارت دادگستري مي‌رسد باشند.

5) دفترياراني كه داراي گواهي قبولي امتحان مخصوص سردفتري و دفترياري موضوع شق سوم ماده 10 قانون دفاتر اسناد رسمي مصوب 1316 باشند به شرط داشتن پنج سال سابقه دفترياري

6) دفترياراني كه داراي ديپلم كامل متوسطه باشند به شرط داشتن هفت سال سابقه دفترياري اول.

7) دفترياران اول كه در تاريخ تصويب اين قانون شاغل بوده و 15 سال سابقه دفترياري اول اعم از تناوب و يا مستمر داشته باشند.

8) سن سردفتران اسناد رسمي در بدو اشتغال نبايد از 24 سال كمتر و از 50 سال بيشتر باشد.

منبع

دادپژوه بازدید : 1102 سه شنبه 06 دی 1390 نظرات (0)
از کسانیکه از من مـتنفرند سپاسگزارم
 آنها مرا قوی تر می کنند
 
 از کسانیکه مرا دوست دارند سپاسگزارم
 آنان قلب مرا بزرگ تر می کنند
 
 از کسانیکه مرا ترک می کنند سپاسگزارم
 آنان به من می آموزند که هیچ چیز تا ابد ماندنی نیست
 
 از کسانیکه با من می مانند سپاسگزارم
 آنان به من معنای دوستی واقعی را نشان می دهند
دادپژوه بازدید : 2383 دوشنبه 05 دی 1390 نظرات (0)

باسمه تعالی

قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایران در نظر دارد به منظور تأمین نیروی قضایی خود، طبق تبصره بند ب ماده 211 قانون برنامه پنج ساله پنجم توسعه کشور از محل موافقت شماره 100/1981/9000مورخ 27/1/1390 ریاست محترم قوه قضائیه، تعداد 500 نفر از برادران واجد شرایط را از طریق برگزاری آزمون کتبی و مصاحبه ­های تخصصی و گزینش بصورت رسمی آزمایشی به شرح ذیل استخدام نماید.(به ادامه مطلب رجوع فرمایید)

دادپژوه بازدید : 830 سه شنبه 29 آذر 1390 نظرات (0)

مقدمه:

تغییر شرکاء در شرکتهای تضامنی ممکن است به انحای مختلف صورت پذیرد.که در این تحقیق به تفصیل به آن پرداخته ایم.

این تغییرات عبارتند از 1.تمایل شریک برای انتقال سهم خود2.تمایل تمامی اعضا برای اخراج یکی از شرکاء3.فوت شریک

دادپژوه بازدید : 655 پنجشنبه 03 آذر 1390 نظرات (0)

باسمه تعالي

مقدمه:

اشخاص حقيقى يا طبيعى در حقيقت همان انسانها مىباشند که با متولد شدن داراى حقوقى مىگردند و تا در قيد حيات هستند آن را دارا مىباشند که به آن اهليت نيز مىگويند که در قانون مدنى موادى در خصوص اهليت وجود دارد همچنانکه ماده ۹۵۶ قانون مدنى مىگويد: اهليت براى دارا بودن حقوق با زنده متولد شدن انسان شروع و با مرگ او تمام مىگردد و در ماده ۹۵۷ در مورد اهليت حمل چنين مىگويد: حمل از حقوق مدنى متمتع مىگردد مشروط بر اينکه زنده متولد شود بنابراين لازمه بهوجود آمدن، زندگى کردن، داشتن حقوق و تکاليفى است که قانون آن را به رسميّت شناخته و اعمال و اجراء حقوق مزبور را در قانون مدنى به داشتن اهليت مدنى يعنى اهليت تمتع و استيفاء تعبير نمودهاند که اقتضاء دارد درباره هر يک توضيحات مختصرى داده شود(به ادامه مطلب رجوع فرماييد).

 

دادپژوه بازدید : 1023 پنجشنبه 12 آبان 1390 نظرات (0)

باسمه تعالی

مقدمه:

موضوع قضا از موضوعات بسيار مهم و حساسي است كه در حقوق اسلام از اهميت فوق العاده اي برخوردار بوده وبه همين دليل فقهاي اسلامي پيرامون آن قلمفرسايي ها داشته و سعي نموده اند تا ناگفته ها به حداقل برسد و در اين راستا از منظرهاي گوناكون به موضوع قضا پرداخت شده در مقاله حاضر سعي ميشود اين امر مهم را با عنايت به نامگذاري سال جاري به اسم مبارك پيامبر گرامي اسلام با تلفيقي از شئون پيامبر عظيم الشان اسلام يعني شان قضاوت حضرتش به رشته تحرير در آوريم  باشد كه مورد استفاده علاقمندان و مورد رضايت حضرتش قرار گيرد .

تعريف قضا :

قضا در لغت برمعاني بسياري اطلاق شده است :

1- به معني حكم و فرمان : شاهد قراني   ‹‹ الله يقضي بالحق ›› سوره غافر آيه 20

خداوند به حق حكم مي كند .

2- به معني خلق و پديد آوردن : شاهد قرآني ‹‹ فقضيهن سبع سماوات ›› سوره فصلت آيه 12

خداوند آن آسمانها را بصورت هفت طبقه آفريد .

3- به معني امر : شاهد قرآني ‹‹ و قضي ربك الا تعبدوا الا اياه ›› سوره اسرا ايه 23

وخدايت چنين امر نموده كه جز او را نپرستيد .

4- به معني اراده : شاهد قرآني ‹‹ اذا قضي امرا فانما يقول له كن فيكون ›› سوره آل عمران آيه 47

و زماني كه خدا كاري را اراده كند تنها مي گويد كه باش و آن ايجاد خواهد شد .(به ادامه مطلب رجوع فرمایید)

 

دادپژوه بازدید : 884 چهارشنبه 04 آبان 1390 نظرات (0)
باسمه تعالی
تفاوت عشق و هوس( در ارتباط دختر و پسر یا در ازدواج)

1 – عشق معطوف به غیر از خود است. در حالیکه محور هوس خود فرد و لذت اوست. جملات زیر را مقایسه کنید:
- ( من) دوستت دارم
- ( من) برات می میرم  
                                                                               
- (برای من) هیچکس مثل تو نمیشه
- ( من ) همیشه به فکر توام
-( من) را فراموش نکن
- ( من ) از تو رنجیدم
در حالیکه در عشق، توجه به حالتها و لذتهای خود نیست. و خواست و شرایط معشوق جایگزین خودخواهی فرد می شود.
جمله معشوق است و عاشق پرده ای
زنده معشوق است و عاشق مرده ای
 
2 – هوس پاسخ به یک نیاز جسمانی و روانی است، مثل نیاز به آب، نیاز به اکسیژن ، نیاز به غذا. ولی عشق فراتر از یک چنین نیازی هست. عشق فراهم آورنده رشد و خودشکوفایی فرد است. لذا فردعاشق خود را خوار نمی کند، کوچک نمی کند. عشق عزت و احترام دارد و این احترام از روی بی نیازی و بزرگی عشق حاصل می شود. شاید در فیلم ها دیده و شنیده باشید که فردی می گوید« من عشق را گدایی نمی کنم».
هر چه جز عشقست، شد ماکولِ[1] عشق
دو جهان یک دانه پیش نَولِ[2] عشق
دانه یی مر مرغ را هرگز خورَد؟
کاهدان مر اسب را هرگز چَرَد[3]؟
 
3 – عشق محدود کننده و زندانی کننده معشوق نیست. عشق آزاد کننده است. اگر فردی را مجبور کنیم که همه علائق ، سلیقه ها و تفکراتش را فقط متوجه ما کند و فقط به ما بیندیشد، او را محدود به خودمان کرده ایم، نه اینکه عاشق خودکرده باشیم. در واقع این عشق نیست، این یک هوس است و ما را وابسته به شخص دیگری نموده است.
آنکه او بسته غم و خنده بود
او بدین دو عاریت زنده بود
باغ سبز عشق، کو بی منتهاست  
جز غم و شادی درو بس میوه هاست
عاشقی زین هر دو حالت، برترست 
بی بهار و بی خزان ، سبز و ترست
در نگنجد عشق در گفت و شنید
عشق، دریایی ست قعرش ناپدید.
 (به ادامه مطلب رجوع فرمایید)
دادپژوه بازدید : 1080 چهارشنبه 04 آبان 1390 نظرات (0)

باسمه تعالی

نگاهي به چگونگي ثبت يک شرکت

در سال هاي اخير سياست هاي اقتصادي کشور در چهارچوب برنامه هاي توسعه اقتصادي به سوي خصوصي سازي گام بر مي دارد و واگذاري فعاليت ها به بخش خصوصي مستلزم آن است که افراد به تأسيس شرکت هاي مختلف مبادرت نمايند و با انجام فعاليت هاي تجاري در نظر گرفته شده باعث کاهش تصدي گري دولت در امور اقتصادي شوند اين مهم بر عهده اداره ثبت شرکت ها مؤسسات غير تجاري است تا شرکت ها با طي مراحل اداري مطابق مقررات و مواد قانوني به ثبت برسند .

شرکت از زماني تشکيل مي شود که دو يا چند نفر قصد تشکيل آن را داشته باشند بنابراين قصد و نيت ايشان ملاک تشکيل است اما از نظر مقررات و ضوابط اداري طي نمودن مراحلي چند جهت تأسيس يک شرکت يا مؤسسه ضروري است تا اين شرکت بر روي کاغذ نوشته شود و در دفاتر اداره ثبت شرکت ها ثبت گردد .

ماده 20 قانون تجارت انواع شرکت هاي تجاري را به هفت قسم تقسيم مي کند1ـ شرکت هاي سهامي 2ـ شرکت با مسئوليت محدود3 ـ تضامني4 ـ مختلط سهامي 5ـ مختلط غير سهامي 6ـ شرکت نسبي7ـ شرکت تعاوني توليد و مصرف که ثبت اين نوع شرکت ها در تهران بر عهده اداره ثبت شرکت ها و در شهرستان در اداره ثبت مرکزي است.

به ادامه مطلب رجوع فرمایید

دادپژوه بازدید : 934 جمعه 22 مهر 1390 نظرات (0)

باسمه تعالی

 

 

"محدوديتهای حاکم بربررسيدگی های ديوان عدالت اداری"

محمدرضا دلاوری –قاضی اجرای احکام ديوان عدالت اد اری

 

در نظام جمهوری اسلامی ايران به منظور تعديل وتوزيع متناسب قدرت وتاسيس ضمانتهای قوی برای جلوگيری از تعدی وتجاوز زمامداران به حقوق مردم علاوه بر نظارت سياسی که از سوی قوه مقننه اعمال می شود ،نظارت قضائی برمبنای اصول 170 و173 قانون اساسی به دو طريق صورت می گيرد.

(به ادامه مطلب رجوع شود)

دادپژوه بازدید : 860 شنبه 16 مهر 1390 نظرات (0)

 

سئوالات زیادی در موردبالاتر بودن سن دختر نسبت به سن پسر در ازدواج مطرح شده است که ملاحظاتی راجع به  تفاوت سنی  دختر و پسر در ازدواج ، اشاره می کنیم:

1 – بهترین و معمولی ترین وضعیت ازدواج اینست که سن پسر کمی از سن دختر بیشتر باشد، یا حداقل مساوی باشند( مثلا 1 الی 5 سال). این به خاطر اینست که مدت باروری در خانمها محدود بوده و در آقایان نامحدود است. و اینکه قدرت باروی خانمها زودتر از آقایان شروع می شود، همچنین نیاز است که  آقایان قبل از ازدواج، علاوه بر  بلوغ جسمی و فکری، به استقلال اقتصادی نیز برسند، که این به زمان بیشتری نیاز دارد. به هر حال این نسخه غیر قابل نقض نیست که در بندهای بعدی توضیح داده می شود.

2 – انتخاب همسر یک مسئله چند بعدی است و معیارها و شرایط انتخاب همسر متعدد است. وقتی شما اقدام به انتخاب همسر می کنید باید 2 مسئله کلی و اساسی را در نظر بگیرید:

الف) همسر انتخابی شما می بایست تمام معیارهای اساسی و مهم مورد نظر شما را که لازمه یک زندگی توام با خوشبختی هست را دارا باشد ( در این زمینه مقالاتی در بخش مشاوره ازدواج سایت همدردی قرار داده ایم). این بدان معنا نیست که در تمام این پارامترها و معیارها صد درصد و کامل باشد ، بلکه به این معناست که حداقل نمره قبولی را داشته باشد. ( مانند اینکه شما در رشته تحصیلی باید همه دروس را پاس کنید)

ب) فرد مورد نظر شما در کل ، باید معدل قابل قبولی در معیارهای مورد نظر شما کسب کند. یعنی اینکه وقتی نمره هر یک از معیارهای ازدواج را که با هم جمع کردید، او میانگین مطلوب را از نظر شما داشته باشد. ( مانند اینست که در رشته تحصیلی خود علاوه بر قبولی همه دروس ،  نباید مشروط شوید)

خلاصه: در تک تک معیارها حداقل نمره را داشته باشد و در جمع کلی همه معیارها، میانگین مطلوب شما را کسب کند.

اگرچه ممکن است فرد در یک معیار نمره عالی نداشته باشد و نقطه ضعف وی باشد. مثلا دختری که 2 سال از پسری بزرگتر است ، اما در سایر معیارهای اساسی قوی است، در نتیجه معدل خوبی جهت ازدواج دارد. در ضمن وی در معیار سن هم حداقل نمره قبولی را دارد. لیکن اگر این دختر با همه معیارهای اساسی و خوبی که دارد، 15 سال از پسر بزرگتر باشد ، با وجود اینکه معدل بالایی دارد، لیکن در یک معیار اساسی رد می شود و چنین ازدواجی با ریسک بالایی از طلاق یا نارضایتی در زندگی زناشویی همراه می شود. ( توجه کنید در اینگونه مسائل انسانی با قطعیت صد در صد سخن نمی گویئم).

3 – اختلاف سنی دختر و پسر نباید آنقدر زیاد باشد که دوره رشدی آنها متفاوت شود و در علاقه ها، سرگرمی ها ، طرز نگرش و بینش و انرژیهای روانی با هم متفاوت و یا احتمالا درگیر شوند. مثلا ازدواج دختر 16 ساله ای را با پسر 30 ساله در نظر بگیرید. در حالیکه دختر در آغاز راه هیجانات ، علاقمند به شطینت های نوجوانی، کوهنوری و جست و خیز و مهمانی و .... هست ، آن آقا کار و تفکر و  مطالعه ، فلیم و موسیقی و گوشه ساکت خانه جهت استراحت را بیشتر می پسندد. همچنین دیدگاه آقا توام با تجربه و احتیاط است و دیدگاه دختر نوجوان ریسک و فعالیتهای نو و بدیع است.

4 – نکته مهم بعدی اینست که علاوه بر سن شناسنامه ای باید به سن و بلوغ عقلی، اجتماعی، فرهنگی و ظاهر وی  نیز توجه کرد. بعضی وقتها دختری ممکن است 3 سال از پسری بزرگتر باشد، اما با نشاط  و انرژی است. و علاقمندیها و تمایلات مشترکی با پسر دارد. لذا علاوه بر سن تقویمی، لازمست که به ظاهر ، طرز فکر و نگرش هم توجه عمیق شود.

5 – نحوه تفکر پسر  و دختر ، نسبت به اختلاف سنی در ازدواج ( بزرگتر بودن دختر از پسر)، بسیار مهم است. اگر پسری از همان اول با تردید به بزرگتر بودن خانمش بیندیشد. او آمادگی دارد که بعدا با کنایه اطرافیان به هم بریزد و این مسئله را مرتب به رخ خانمش بکشد. اما در برابر پسری که درگیر این گونه مسائل نیست به سادگی از کنار این مسئله می گذرد. همچنین دختری که به این مسئله (سن زیاد) حساس هست. بعدا هر مسئله را در رابطه اشان به خودش و سن بالایش نسبت می دهد. که این از آسیب پذیریهای چنین ازدواجهایی هست.

6 – نظر پدر و مادر عروس و داماد هم در این زمینه از آنجا مهم است که ممکن است با سخت گیریهای خودشون منجر شوند که دختر و پسر نظرشان کم کم به هم عوض شود. اگر پسر و دختری به شدت تحت نفوذ والدین خودش هست. معمولا نمی تواند خارج از نظر آنها ، دست به چنین ازدواجی بزند.

منبع

دادپژوه بازدید : 992 شنبه 09 مهر 1390 نظرات (0)

جوان خیلی آرام و متین به مرد نزدیک شد و با لحنی موأدبانه گفت: ببخشید آقا! من می‌تونم یه کم به خانوم شما نگاه کنم و لذت ببرم؟ مرد که اصلا توقع چنین حرفی را نداشت و حسابی جا خورده بود، مثل آتشفشان از جا در رفت و میان بازار و جمعیت، یقه جوان را گرفت و عصبانی، طوری که رگ گردنش بیرون زده بود، او را به دیوار کوفت و فریاد زد: مردیکه عوضی، مگه خودت ناموس نداری... غلط می کنی تو و هفت جد آبادت، خجالت نمی‌کشیجوان امّا، خیلی آرام، بدون اینکه از رفتار و فحش‌های مرد عصبی شود و عکس‌العملی نشان دهد، همانطور مؤدبانه و متین ادامه داد: خیلی عذر می‌خوام فکر نمی‌کردم این همه عصبی و غیرتی بشین، دیدم همه بازار دارن بدون اجازه نگاه می‌کنن و لذت می‌برن، من گفتم حداقل از شما اجازه بگیرم که نامردی نکرده باشم ... حالا هم یقمو ول کنین، از خیرش گذشتم. مرد خشکش زد ... همانطور که یقه جوان را گرفته بود، آب دهانش را قورت داد و زیر چشمی زنش را برانداز کرد... بی غیرت


دادپژوه بازدید : 954 سه شنبه 05 مهر 1390 نظرات (0)

مجموعه ای از قاعده های فقهی که بیش از ۱۰۰ قاعده میباشد در این نرم افزار جمع آوری شده است. این نرم افزار  توسط انجمن علمی حقوق دانشگاه پیام نور گرگان ساخته شده است

از ویژگی های این نرم افزار میتوان به قابلیت نصب بر روی اکثر گوشیهای موبایل اشاره کرد

 

دانلود

 

حجم فایل : ۱۰۲ kb

فضای مورد نیاز برای نصب در گوشی: ۱۹۵ kb

زمان مورد نیاز برای دانلود :

dial up internet : کمتر از ۱ دقیقه

adsl 128 kb : کمتر از ۱۰ ثانیه

 

 

دادپژوه بازدید : 2509 پنجشنبه 10 شهریور 1390 نظرات (0)
شعبه ... تشخیص دیوان عالی کشور: طبق ماده1 قانون تشدید مجازات مرتکبین ارتشاء و اختلاس و کلاهبرداری ،  صدور حکم به رد مال در صورتی جایز است که اصل مال کشف شده و موجود باشد . در رابطه با موضوع نظر خوانندگان محترم را به آرای ذیل جلب می نماییم.

رأی دادگاه

1ـ دادنامه شماره  3483 مورخ 3/11/81  شعبه ... دادگاه عمومی تهران

«در خصوص اتهام آقای (س.ا) دایربه کلاهبرداری از آقای ( م.ص) به مبلغ چهل میلیون ریال نظر به محتویات پرونده و گزارش واصله که حاکی است شاکی جهت اخذ ویزای فرانسه به سفارتخانه آن کشورمراجعه می کند و در مقابل سفارتخانه با متهم که دارای سوابق کیفری مشابه( کلاهبرداری ) می باشد روبه رو می شود،  مشارالیه با معرفی خود به نام (ر.س) وانمود می کند از کارمندان سفارتخانه می باشد و قادر است در ازای دریافت مبلغ فوق الذکر ویزای فرانسه تهیه نماید که پس از جلب اطمینان شاکی و اخذ مدارک، ویزای مذکور را به طور جعلی تهیه که این موضوع در هنگام خروج شاکی از کشور توسط مامورین اداره گذرنامه کشف می گردد. (به ادامه مطلب رجوع فرمایید)

دادپژوه بازدید : 758 یکشنبه 06 شهریور 1390 نظرات (0)
♦ رأي وحدت رويه شماره 683 مورخ 13/10/1384 هيأت عمومي ديوان عالي كشور راجع به پرداخت ارش بعنوان ديه رديف : 80/23 رأي شماره :683-13/10/1384 رأي وحدت رويه هيأت عمومي ديوان عالي كشور (كيفري) در مواردي كه جمع صدمات وارده بر اناث، ناشي از سبب واحد بوده و مجموع ديه مقدر و ارش، زايد بر ثلث ديه كامل مرد مسلمان گردد در احتساب آن مقررات ماده 301 قانون مجازات اسلامي ملاك عمل است. بر طبق ماده 367 قانون مجازات اسلامي مصوب 1370 هر جنايتي كه بر عضو كسي وارد شود و شرعا مقدار خاصي به عنوان ديه براي آن تعيين نشده باشد جاني بايد ارش بپردازد و در فصول مختلف باب نهم قانون مرقوم، مربوط به ديه اعضاء، ارش (ديه غيرمقدر) به عنوان مجازات قانوني مكررا مورد عنايت قانون گذار واقع شده و در ماده 474 اين قانون نيز مترادف با ديه ذكر گرديده است. لذا به نظر اكثريت اعضاي هيأت عمومي وحدت رويه قضايي ديوان عالي كشور در مواردي كه جمع صدمات وارده بر اناث، ناشي از سبب واحد بوده و مجموع ديه مقدر و ارش زايد بر ثلث ديه كامل مرد مسلمان گردد در احتساب آن مقررات ماده 301 قانون مجازات اسلامي ملاك عمل خواهد بود.
دادپژوه بازدید : 913 یکشنبه 06 شهریور 1390 نظرات (0)
رأي وحدت رويه شماره 681 مورخ26/7/1384 هيأت عمومي ديوان عالي كشور راجع به ماده يكم قانون ملي شدن جنگل هاي كشور مصوب 1341 شماره 5146/ هـ - 21/8/1384 به موجب ماده ی يكم تصويب نامه قانون ملي شدن جنگل هاي كشور مصوب 1341، عرصه و اعياني كليه جنگل ها و مراتع، بيشه هاي طبيعي و اراضي جنگلي كشور جزء اموال عمومي محسوب و متعلق به دولت است ولو اين كه قبل از اين تاريخ افراد آن را متصرف شده و سند مالكيت گرفته باشند و مطابق ماده 2 قانون حفظ و حمايت از منابع طبيعي و ذخاير جنگلي كشور مصوب 28/7/1371 تشخيص منابع ملي و مستثنيات ماده 2 قانون ملي شدن جنگل ها و مراتع با رعايت تعاريف مذكور در قانون حفاظت و بهره برداري از جنگل ها و مراتع با وزارت جهاد سازندگي است و به صرف تشخيص وزارت مذكور و قطعيت آن، در مالكيت دولت قرار مي گيرد و در خصوص مورد، عدم صدور سند مالكيت بنام دولت جمهوري اسلامي ايران، نافي مالكيت دولت نسبت به منابع ملي شده كه به ترتيب مقرر در ماده مرقوم احراز شده و قطعيت يافته باشد نخواهد بود.
دادپژوه بازدید : 934 یکشنبه 06 شهریور 1390 نظرات (0)
درباره دادسرا:
 آشنایی با دادستان:
 دکتر اصغر عربیان روز چهارشنبه 19/4/87 با رأی قاطع نمایندگان مجلس شورای اسلامی به عنوان دادستان دیوان محاسبات کشور برای یک دوره چهارساله انتخاب شد ،دارای تحصیلات دکترای تخصصی فقه و حقوق اسلامی است وی تحصیلات متوسطه را در شهرستان همدان به پایان رسانده و در سال 60 به عضویت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی کردستان درمی آید دکتر عربیان سال 64 برای ادامه تحصیل دوره کارشناسی به دانشگاه تهران عزیمت و در سال 69 همزمان با قبولی در کارشناسی ارشد وارد دستگاه قضایی می گردد و تا سال 76 در شهرهای سقز و بانه وسنندج با سمت هایی چون دادستان انقلاب اسلامی و رئیس دادگاه های کیفری 2 و 1 و عمومی و تجدید نظر و نیز بعنوان معاون اداره کل دادگستری استان خدمت می نماید . با انتقال به تهران قریب 8 سال نیز در مشاغل نظارتی قوه قضائیه در سازمان بازرسی کل کشور در استان تهران وسازمان مرکزی بعنوان مدیر کل نظارت و بازرسی خدمت می نماید و نهایتاً در دوره هفتم مجلس شورای اسلامی از سوی کمیسیون بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی بعنوان مستشار و رئیس هیأت اول مستشاری دیوان محاسبات کشور برگزیده می شود با شروع به کار مجلس هشتم، کمیسیون بودجه و محاسبات با 15 رأی از 19 رأی اعضاء,نامبرده را به صحن مجلس معرفی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی با 205 رأی موافق وی را برای یکدوره چهار ساله به عنوان دادستان دیوان محاسبات کشور برگزیدند ایشان هم اکنون عضو هیأت علمی دانشگاه علوم و تحقیقات بوده و فعالیتهای علمی و پژوهشی چندی از قبیل سردبیری مجله پژوهشی دانش حسابرسی – عضویت در هیأت تحریریه مجله پژوهشی فقه و حقوق –عضویت درجهاد دانشگاهی دانشگاه تهران وعضویت درکمیته تحقیق وتهیه اولین گزارش ملی سازمان ملی جوانان را در کارنامه خود دارد تشکیلات سازمانی دادسرا دادسرای دیوان متشکل از دو معاون ، یک دفتر و 12 شعبه دادیاری است که تحت نظر دادستان محترم دیوان محاسبات کشور انجام وظیفه می نمایند . معاونین دادستان آقایان فتح الله رحیمی و محمود عیانزاده می باشند .
برای مشاهده نمودار تشکیلاتی دادسرا کلیک نمایید
دادپژوه بازدید : 1189 یکشنبه 06 شهریور 1390 نظرات (0)
درباره دادسرا:
 آشنایی با دادستان:
 دکتر اصغر عربیان روز چهارشنبه 19/4/87 با رأی قاطع نمایندگان مجلس شورای اسلامی به عنوان دادستان دیوان محاسبات کشور برای یک دوره چهارساله انتخاب شد ،دارای تحصیلات دکترای تخصصی فقه و حقوق اسلامی است وی تحصیلات متوسطه را در شهرستان همدان به پایان رسانده و در سال 60 به عضویت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی کردستان درمی آید دکتر عربیان سال 64 برای ادامه تحصیل دوره کارشناسی به دانشگاه تهران عزیمت و در سال 69 همزمان با قبولی در کارشناسی ارشد وارد دستگاه قضایی می گردد و تا سال 76 در شهرهای سقز و بانه وسنندج با سمت هایی چون دادستان انقلاب اسلامی و رئیس دادگاه های کیفری 2 و 1 و عمومی و تجدید نظر و نیز بعنوان معاون اداره کل دادگستری استان خدمت می نماید . با انتقال به تهران قریب 8 سال نیز در مشاغل نظارتی قوه قضائیه در سازمان بازرسی کل کشور در استان تهران وسازمان مرکزی بعنوان مدیر کل نظارت و بازرسی خدمت می نماید و نهایتاً در دوره هفتم مجلس شورای اسلامی از سوی کمیسیون بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی بعنوان مستشار و رئیس هیأت اول مستشاری دیوان محاسبات کشور برگزیده می شود با شروع به کار مجلس هشتم، کمیسیون بودجه و محاسبات با 15 رأی از 19 رأی اعضاء,نامبرده را به صحن مجلس معرفی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی با 205 رأی موافق وی را برای یکدوره چهار ساله به عنوان دادستان دیوان محاسبات کشور برگزیدند ایشان هم اکنون عضو هیأت علمی دانشگاه علوم و تحقیقات بوده و فعالیتهای علمی و پژوهشی چندی از قبیل سردبیری مجله پژوهشی دانش حسابرسی – عضویت در هیأت تحریریه مجله پژوهشی فقه و حقوق –عضویت درجهاد دانشگاهی دانشگاه تهران وعضویت درکمیته تحقیق وتهیه اولین گزارش ملی سازمان ملی جوانان را در کارنامه خود دارد تشکیلات سازمانی دادسرا دادسرای دیوان متشکل از دو معاون ، یک دفتر و 12 شعبه دادیاری است که تحت نظر دادستان محترم دیوان محاسبات کشور انجام وظیفه می نمایند . معاونین دادستان آقایان فتح الله رحیمی و محمود عیانزاده می باشند .
برای مشاهده نمودار تشکیلاتی دادسرا کلیک نمایید
دادپژوه بازدید : 835 دوشنبه 17 مرداد 1390 نظرات (0)
دوش دیدم که ملایک در میخانه زدند گل آدم بسرشتند و به پیمانه زدند
ساکنان حرم ستر و عفاف ملکوت با من راه نشین باده مستانه زدند
آسمان بار امانت نتوانست کشید قرعه کار به نام من دیوانه زدند
جنگ هفتاد و دو ملت همه را عذر بنه چون ندیدند حقیقت ره افسانه زدند
شکر ایزد که میان من و او صلح افتاد صوفیان رقص کنان ساغر شکرانه زدند
آتش آن نیست که از شعله او خندد شمع آتش آن است که در خرمن پروانه زدند
کس چو حافظ نگشاد از رخ اندیشه نقاب تا سر زلف سخن را به قلم شانه زدند

 

دادپژوه بازدید : 768 دوشنبه 10 مرداد 1390 نظرات (0)
کل کل دوتا شاعر در مورد دختر و پسر! ( طنز ) 

خانم ناهید نوری :
به نام خدایی که زن آفرید / حکیمانه امثالِ من آفرید
خدایی که اول تو را از لجن / و بعداً مرا از لجن آفرید !
برای من انواع گیسو و موی / برای تو قدری چمن آفرید !
مرا شکل طاووس کرد و تورا / شبیه بز و کرگدن آفرید !
به نام خدایی که اعجاز کرد / مرا مثل آهو ختن آفرید
تورا روز اول به همراه من / رها در بهشت عدن آفرید
ولی بعداً آمد و از روی لطف / مرا بی کس و بی وطن آفرید
خدایی که زیر سبیل شما / بلندگو به جای دهن آفرید !
وزیر و وکیل و رئیس ات نمود / مرا خانه داری خفن آفرید
برای تو یک عالمه کِیْسِ خوب / شراره ، پری ، نسترن آفرید
برای من اما فقط یک نفر / براد پیت من را حَسَنْ آفرید !
برایم لباس عروسی کشید / و عمری مرا در کفن آفرید
به نام خدایی که سهم تو را / مساوی تر از سهم من آفرید

پاسخ دندان شکن از نادر جدیدی :
به ‌نام خداوند مردآفرین / که بر حسن صنعش هزار آفرین
خدایی که از گِل مرا خلق کرد / چنین عاقل و بالغ و نازنین
خدایی که مردی چو من آفرید / و شد نام وی احسن‌الخالقین
پس از آفرینش به من هدیه داد / مکانی درون بهشت برین
خدایی که از بس مرا خوب ساخت / ندارم نیازی به لاک، همچنین
رژ و ریمل و خط چشم و کرم / تو زیبایی‌ام را طبیعی ببین
دماغ و فک و گونه‌ام کار اوست / نه کار پزشک و پروتز، همین !
نداده مرا عشوه و مکر و ناز / نداده دم مشک من اشک و فین!
مرا ساده و بی‌ریا آفرید / جدا از حسادت و بی‌خشم و کین
زنی از همین سادگی سود برد / به من گفت از آن سیب قرمز بچین
من ساده چیدم از آن تک‌ درخت / و دادم به او سیب چون انگبین
چو وارد نبودم به دوز و کلک / من افتادم از آسمان بر زمین
و البته در این مرا پند بود / که ای مرد پاکیزه و مه‌جبین
تو حرف زنان را از آن گوش گیر / و بیرون بده حرفشان را از این
که زن از همان بدو پیدایش‌ات / نشسته مداوم تو را در کمین !
دادپژوه بازدید : 894 شنبه 08 مرداد 1390 نظرات (0)

رأي شماره 115 هيأت عمومي ديوان عدالت اداري با موضوع اخراج كارگر بدون رعايت تشريفات مذكور در ماده 27 قانون كار و تبصره يك آن فاقد محمل قانوني است منتشره در روزنامه رسمي شماره 19307 مورخ 25/3/1390 شماره هـ/90/158 - ۱۳۹۰/۳/۲۲ تاريخ: 16/3/1390 شماره دادنامه: 115 کلاسه پرونده: 90/158 مرجع رسيدگي: هيأت عمومي ديوان عدالت اداري.

دادپژوه بازدید : 777 شنبه 08 مرداد 1390 نظرات (0)

رأي وحدت رويه شماره 719 هيأت عمومي ديوان عالي كشور در خصوص تعيين مرجع صالح براي رسيدگي به درخواست تقسيم تركه منتشره در روزنامه رسمي شماره 19306 مورخ 24/3/1390 شماره7388/110/هـ - ۱۳۹۰/۳/۱۹ مديرعامل محترم روزنامه رسمي كشور گزارش وحدت رويه رديف 89/6 هيأت عمومي ديوان عالي كشور با مقدمه مربوطه و رأي آن به شرح ذيل تنظيم و جهت چاپ و نشر ايفاد مي‌گردد

دادپژوه بازدید : 812 شنبه 08 مرداد 1390 نظرات (0)

رأي وحدت رويه شماره 718 هيأت عمومي ديوان عالي كشور در خصوص حق حبس مهريه منتشره در روزنامه رسمي شماره 19310 مورخ 30/3/1390 شماره1/7104/110/هـ - ۱۳۹۰/۳/۹ مديرعامل محترم روزنامه رسمي كشور گزارش پرونده وحدت رويه رديف 89/18 هيأت عمومي ديوان عالي كشور با مقدمه مربوط و رأي آن به شرح ذيل تنظيم و جهت چاپ و نشر ايفاد مي‌گردد. .

دادپژوه بازدید : 670 چهارشنبه 05 مرداد 1390 نظرات (0)
هاتفی از گوشه میخانه دوش گفت ببخشند گنه می بنوش
لطف الهی بکند کار خویش مژده رحمت برساند سروش
این خرد خام به میخانه بر تا می لعل آوردش خون به جوش
گر چه وصالش نه به کوشش دهند هر قدر ای دل که توانی بکوش
لطف خدا بیشتر از جرم ماست نکته سربسته چه دانی خموش
گوش من و حلقه گیسوی یار روی من و خاک در می فروش
رندی حافظ نه گناهیست صعب با کرم پادشه عیب پوش
داور دین شاه شجاع آن که کرد روح قدس حلقه امرش به گوش
ای ملک العرش مرادش بده و از خطر چشم بدش دار گوش
دادپژوه بازدید : 718 جمعه 31 تیر 1390 نظرات (0)
دیر است که دلدار پیامی نفرستاد ننوشت سلامی و کلامی نفرستاد
صد نامه فرستادم و آن شاه سواران پیکی ندوانید و سلامی نفرستاد
سوی من وحشی صفت عقل رمیده آهوروشی کبک خرامی نفرستاد
دانست که خواهد شدنم مرغ دل از دست و از آن خط چون سلسله دامی نفرستاد
فریاد که آن ساقی شکرلب سرمست دانست که مخمورم و جامی نفرستاد
چندان که زدم لاف کرامات و مقامات هیچم خبر از هیچ مقامی نفرستاد
حافظ به ادب باش که واخواست نباشد گر شاه پیامی به غلامی نفرستاد
دادپژوه بازدید : 978 دوشنبه 20 تیر 1390 نظرات (0)

 

 

 

 

به دام زلف تو دل مبتـلای خویـشــتـــن اســــت         بکش به غمزه که اینش سزای خویشتن است

.

گــــرت ز دســـــت بــرآیــــد مــــراد خــاطــر مــــا         به دست باش که خیری به جای خویشتن است

.

به جانت ای بت شیرین دهن که همچون شمع         شبــان تــیــره مــرادم فنــای خــویشــتــن است

.

چو رای عشــــق زدی بـا تــو گـفتـم ای بـلبــــل         مکن که آن گل خندان بــرای خویــشـتن اســـت

.

به مشک چین و چگل نیست بوی گل محتـــاج           کــه نــافــه​هــاش ز بنــد قبــای خویشتن است

.

مرو بــه خـانـــه اربــــاب بــی​مـــــــروت دهـــــــر           که گنــج عافیتــت در ســرای خویـــشتـن است

.

بســـوخـت حـافــــظ و در شــرط عـشـقبازی او           هنـــوز بـــر ســـر عــهد و وفــای خویشتن است


دادپژوه بازدید : 882 دوشنبه 13 تیر 1390 نظرات (1)

باسمه تعالی

با عرض پوزش،واحدِ روخوانی قرآن سهواً به اشتباه مدیر وبلاگ درج گردیده که به علت تداخل قادر به انتخاب آن نمیباشید

 

ردیف

نام درس

ساعات

روزها

استاد

مشخصه

1

آیین زندگی (اخلاق کاربردی)

13:30الی 15:30

سه شنبه-چهار شنبه-پنجشنبه

نصیری خلیلی

1

2

قرائت و روخوانی قرآن(برادران)

15 الی 17

یکشنبه-دوشنبه-سه شنبه

عبدی

3

3

وصایای امام

17الی18

یکشنبه-دوشنبه-سه شنبه

عبدی

4

4

حقوق سازمانهای بین الملل

8:00الی 10:00

سه شنبه-چهار شنبه-پنجشنبه

علوی

19

5

متون فقه 2

10:00الی 12:00

سه شنبه-چهار شنبه-پنجشنبه

 رضایی

28

 

 

 

 

 

 

 

 

 

         ساعت

روز

 

 

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

 

یکشنبه

 

 

 

 

قرائت و روخوانی قرآن(برادران)

وصایای امام

 

 

دوشنبه

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

قرائت و روخوانی قرآن(برادران)

 

وصایای امام

سه شنبه

 

حقوق سازمانهای بین الملل

متون فقه 2

 

 

آیین زندگی (اخلاق کاربردی)

قرائت و روخوانی قرآن(برادران)

 

وصایای امام

چهارشنبه

 

 

حقوق سازمانهای بین الملل

متون فقه 2

 

آیین زندگی (اخلاق کاربردی)

 

پنجشنبه

 

 

حقوق سازمانهای بین الملل

متون فقه 2

 

آیین زندگی (اخلاق کاربردی)

 














۰۳. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

مشاهده نسخه

pdf

 

دادپژوه بازدید : 48018 پنجشنبه 09 تیر 1390 نظرات (13)

به نام خدا

دوستان حقوقدان در صورت تمایل به جهت مطلع شدن از نحوه واحدهای درسی رشته حقوق ،چارت مذکور را از لینک ذیل دانلود نمایید



با عرض پوزش از خللی که در لینک به وجود آمده بود.لینک اصلاح گردید.

دانلود

دادپژوه بازدید : 827 یکشنبه 05 تیر 1390 نظرات (1)


فاش می‌گویم و از گفته خود دلشادم                      بنده عشقم و از هر دو جهان آزادم
طایر گلشن قدسم چه دهم شرح فراق                     که در این دامگه حادثه چون افتادم
من ملک بودم و فردوس برین جایم بود                             آدم آورد در این دیر خراب آبادم
سایه طوبی و دلجویی حور و لب حوض                       به هوای سر کوی تو برفت از یادم
نیست بر لوح دلم جز الف قامت دوست                       چه کنم حرف دگر یاد نداد استادم
کوکب بخت مرا هیچ منجم نشناخت                         یا رب از مادر گیتی به چه طالع زادم
تا شدم حلقه به گوش در میخانه عشق                   هر دم آید غمی از نو به مبارک بادم
می خورد خون دلم مردمک دیده سزاست                که چرا دل به جگرگوشه مردم دادم
پاک کن چهره حافظ به سر زلف ز اشک                       ور نه این سیل دمادم ببرد بنیادم

تعداد صفحات : 2

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • پیوندهای روزانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 66
  • کل نظرات : 39
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 62
  • آی پی امروز : 17
  • آی پی دیروز : 9
  • بازدید امروز : 34
  • باردید دیروز : 13
  • گوگل امروز : 3
  • گوگل دیروز : 2
  • بازدید هفته : 126
  • بازدید ماه : 1,802
  • بازدید سال : 10,267
  • بازدید کلی : 438,581
  • کدهای اختصاصی